انتخابات

مهدی بشکنی: یورو۲۰۲۴ نیمی از راه را طی کرده، من اما به روزهای آخر سفر نزدیک می‌شوم. فقط یک بازی دیگر مانده که آن هم مسابقه پرتغال-اسلوونی در فرانکفورت است.

روایت خبرنگار قدس از جام ملت‌های اروپا/ یورو۲۰۲۴ ؛ رویدادی علیه دخانیات و کودک‌آزاری

پس ناچارم بدون استراحت کردن دوباره مسیر برگشت را در پیش بگیرم. البته از قبل فکرش را کرده‌ام و برای صبح بلیت قطار رزرو کرده‌ام.

هرچند فرصت کوتاهی در برلین بودم اما فرودگاه و ایستگاه مرکزی مترو آن‌قدر دیدنی و پر از جمعیت است که شمایی کلی از پایتخت آلمان می‌دهد.

به‌خصوص حالا که ایتالیا حذف شده و آلمان به مرحله بعد راه پیدا کرده باید هم برلین تا پاسی از شب پر ازدحام و پرهیاهو باشد. روزنامه‌های مطرح آلمان هم پیاز داغش را زیاد کرده‌اند. شاگردان ناگلزمن به سختی و با کمک وی‌ای‌آر از پس دانمارک برآمدند تا به جمع هشت تیم نهایی برسند.

دوباره به لحظات سخت سفر، توقف‌های طولانی بدون استراحت و رفت و آمد بین شهری رسیدم. هرطور شده خودم را سرگرم می‌کنم. به این فکر می‌کنم که شاید دیگر هیچ‌وقت چنین فرصتی نصیبم نشود پس باید بیشترین بهره برداری را داشته باشم.

... آخرین روز ماه ژوئن است و فرانکفورت حسابی ابری و بارانی. یک رستوران ایرانی پیدا می‌کنم و بعد از نزدیک به دو هفته برنج و کباب می‌خورم به قیمت ۱۵ یورو.

با اینکه آخرین شب را در هتل خواهم گذراند باز تن به استراحت نمی‌دهم. ابتدا به فرانکفورت آره نا و نشست خبری قبل از بازی پرتغال –اسلوونی می‌روم و بعد به‌خاطر تماشای دو دیدار حساس اسپانیا-گرجستان و انگلیس-اسلواکی به فن زون نزدیک رودخانه ماین می‌روم.

فوتبالدوستان آنجا را مثل ورزشگاه پر از جمعیت کرده اند اما آرامش و سکوت عجیبی برقرار است. اسپانیایی‌ها تعدادشان اندک است. انگلیسی‌ها که دل خوشی از نمایش‌های شاگردان ساوت گیت ندارند دل و دماغ صحبت و کری خواندن ندارند. شاگردان گرت ساوت‌گیت در حالی موفق به کسب این پیروزی شدند که تا لحظات پایانی با یک گل از حریف عقب افتاده بودند و این جود بلینگام بود که توانست با یک ضربه تماشایی دروازه اسلواکی را باز کند و بازی را به وقت اضافه بکشاند و هری کین هم کار را برای تیم ملی کشورش تمام کرد.اسلواک‌ها در دسته‌های چند نفری با هم همراهی می‌کنند اما گرجی‌ها بسیار ذوق زده و سرحال دیده می‌شوند. حق هم دارند آن‌ها تا همین جا هم موفق شدند تاریخ‌سازی کنند.

هر دو دیدار که پایان می‌یابند هواداران فارغ از نتیجه تیمشان به تفریح و سرگرمی و گرفتن عکس یادگاری مشغول می‌شوند.

جالب است که یورو۲۰۲۴ صرفاً روی فوتبال تمرکز ندارد و یوفا از این جام به عنوان «رویداد بدون دخانیات» و «مهربان با بچه‌ها» یاد می‌کند و به خوبی توانسته هر دو مورد را در طول برگزاری بازی‌ها جا بیندازد به‌طوری‌که در هیچ ورزشگاهی شاهد کشیدن سیگار حین برگزاری مسابقه نیستیم.

همچنین نماد عروسکی مسابقات همه جا وجود دارد و به محض آنکه کودکان را می‌بیند به سمتشان می‌رود تا آن‌ها را برای حضور در مکان‌های ورزشی ترغیب کند.

برنامه ادامه بازی‌ها

سه شنبه ۱۲ تیر

رومانی-هلند۱۹:۳۰

اتریش-ترکیه۲۲:۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.